Drumetie pana in Fereastra Mare a Sambetei

Am plecat cu intentia de-a face o drumetie sambata, in locatitatea Sambata de Sus – Fagaras. Mai exact vroiam sa ajungem pana in Fereastra Mare.Vroiam noi de fapt mai multe, dar nu a fost sa fie…

sambata-de-sus-fagaras-romaniaCert este ca ne-am urnit vineri seara din Bucuresti, si din cauza unor angajatori foarte “intelegatori” in loc sa plecam la 6 am plecat la 7:30 seara…5 intr-o masina, bagaje…si bineteles gandul ca ajungem seara la locul de cazare si o punem de-un spritz scurt. Ei , unii , de pe bacheta din spate au fost mai vrednici si s-au apucat dinainte. Hmm, frustrare. Ma simteam ca si soferul de limuzina, care se multumeste doar cu priviri in oglinda retrovizoare. Asta e…

Multumita Regiei de Drumuri si “Autostrada”, de la noi, drumul din Brasov pana in Sambata a fost cu tot fel de gropi, sleauri si gribluri, si de aici si o intarziere considerabila.Am ajuns intr-un final la Pensiunea Maria – Sambata de Sus, am mai stat la povesti si am tras apoi pe dreapta. Dimineata devreme o luam din loc.Vreme asa si asa…Ceva boaghe. Dar ce conteaza?! Pe vreme buna stie toata lumea.

Gandindu-ne ca la cabana Sambata va fi numai miere si lapte, am zis ca trebuie si oamenii aia sa traiasca din consumatia noastra. Drept urmare cam jumate din provizii au fost lasate jos. Surpriza insa. La cabana cabanierul se daduse de 3 ori peste cap si se trasformase in motan. A fost singura prezenta vie – in afara de soareci probabil pe care noi nu I-am vazut. Frig,si dezolare…ce sa faci… extrem. Am imbucat ceva si apoi mai departe. Cu bagajele lasate la cabana intr-una din camerele de acolo, am plecat pana in Fereastra. Vremea la fel fara nici o imbunatatire.

Dupa vreo 3 ore mai sprintare, am ajuns in Fereastra, dupa ceva urma taiate prin zapada mare, si o panta destul de accentuata. Acolo, parca cineva s-a gandit la noi, si-a spart cerul. Privelistea e de vis.Pozele sunt graitoare in acest sens..Mai mult nu are rost sa va scriu aici. Ceata a venit insa repede, si noi la fel de repede am luat-o inspre cabana…pe la un 5 :30PM fiind deja acolo. Seara la cabana a fost …ceva memorabil. Bagati in sacii de dormit precum larvele de fluturi. Daca stai sa te gandesti ca ordinea mancarii a fost una aleatoare: salam, bomboane, branza, fructe…samd. Stropit totul cu un vasodilatator.A fost o seara plina de glume si unul din momentele alea cand zici ca nu mai conteaza unde esti, dar conteaza mult cu cine.

A doua zi dimineata surpriza. Aparusera si cabanierii…care cu o nonsalanta ne-au mai cerut si o gramada de bani .De’ jegul costa frate! Ma intreb oare nu da nimeni foc la toata sandramaua aia, si sa faca in loc o cabana decenta ca in Alpi? Caci , aveti cuvantul meu numai preturile coincid. Noroc ca umorul la noi este ceva precum parul din cap : exista mereu. Si asa am trecut cu un raset si-o poanta si peste acest “incident”.

Ne-am coborat duminica la vale, cu tonusul ridicat si cu gandul la ceea ce am vazut din Fereastra. Este un loc pe care merita 100% sa-l vedeti, fie vara fie iarna…