Evolutia aeroporturilor in ultimii 50 de ani

Originile aeroporturile ca opere de arhitectura: de la piste in camp deschis la hub-uri futuriste.

Charles De Gaulle Paris aerport Aerial view of Terminal 2A and 2B

In ultima jumatate de secol aeroporturile au cunoscut o dezvoltare meteorica. Portofoliul semnat de arhitectul de aeroporturi si designerul francez Paul Andreu include crearea aeroportului Charles de Gaulle din Paris. Criticul de arhitectura pentru Wall Street Journal si autorul Naked Airport Alastair Gordon a discutat in cadrul Harvard Graduate School of Design cu Paul Andreu despre evolutia aeroporturilor in ultimii cincizeci de ani. In materialul video al acestei discutiei, Andreu face un periplu la cum au trecut aeroporturile de la campuri la unele dintre cele mai evoluate constructii. Astazi aeroporturile sunt mult mai mult decat ne spune definitia: “Ansamblu constituit din terenul, cladirile si insta­latiile necesare decolarii, aterizarii, manevrarii, adapostirii si intretinerii avioanelor”.

Potrivit Andreu, el gandeste aeroporturile focusate pe accesibilitate maxima pentru pasageri, conectivitate la infrastructura locala, inovatie, spatii verzi incorporate direct in terminale si conceperea drumurilor direct in aeroporturi. Urmariti discutia mai sus.

Printe cele mai cunoscute aeroporturi create de Paul Andreu se numara Ninoy Aquino International Airport (Manila), Soekarno-Hatta International Airport (Jakarta), Shanghai Pudong International Airport (China), Abu Dhabi International Airport, Dubai International Airport, Cairo International Airport, Brunei International Airport, Paris-Charles de Gaulle Airport, si Paris – Orly Airport.

charles de gaulle paris terminal 1

Pudong_International_Airport-

charles de gaulle paris