Psihologia calatoriilor. Experientele unice – cel mai popular motiv pentru care calatorim: sondaj

Cabrio Cable Car in Swiss Alps

Atunci cand calatoresc elvetienii pun pret pe ordine si comfort, rusilor le plac conditiile de cinci stele, iar canadienii cauta unicitate si experiente interesante care sa le schimbe perspectiva asupra lumii.

Acestea sunt printre concluziile unui nou sondaj TripAdvisor care a intervievat peste 53800 de turisti din intreaga lume cu scopul de a analiza psihologia calatoriilor din ziua de azi.

Rezultatele au scos la lumina motivele principale pentru care oamenii calatoresc, dezvaluind, de asemenea, diviziunile geografice existente.

La nivel global cel mai popular motiv pentru a calatori (71%) este schimbarea si imbogatirea perspectivelor asupra lumii, fie prin experiente unice si interesante sau aprofundarea intelegerii lor.

A doua cea mai populara motivatie pentru vacante a fost cautarea eliberarii/evadarii (62%), urmata de “imersiune” intr-o alta realitate, atmosfera, cultura – 47%, la egalitate cu relatiile interpersonale.

Rezultatele sondajului au certificat cateva stereotipuri precum dorinta de “ordine” – definita ca experienta unor calatorii organizate cap coada care te ajuta sa restabilesti ordinea si echilibrul in viata. “Ordinea” a fost cel mai popular raspuns in randul respondentilor germani, austrieci si elvetieni.

Pe de alta parte, turistii din Canada si SUA, se pare ca vor cauta atât ordinea cat si o noua perspectiva, in timp ce cel mai important aspect pentru respondentii din Noua Zeelanda este imbogatirea perspectivelor.

Pentru francezi, principala motivatie de a merge in vacante se imparte intre dorinta de a consolida relatiile cu cei dragi si armonie. Calatorii rusi au declarat ca apreciaza turismul de lux, definit ca experiente de invidiat, care ii fac sa se simta rasfatati si speciali.

Iata care are fi un top al motivatiilor care ne pun in miscare si ne fac sa calatorim:

Imbogatirea si consolidarea perspectivelor, 71%
Eliberare si evadare, 62%
Imersiune, 47%
Relatii, 47%
Adrenalina, 31%
Experiente de Lux, 22%
Armonie, 21%
Ordine si organizare 21%

Canada Keep Exploring -

Canada Keep Exploring

Canada Keep Exploring - 001

hiking